وبلاگ

آیا کار درمانی تاثیر دارد؟

آیا کار درمانی تاثیر دارد؟

آیا کار درمانی تاثیر دارد؟ کاردرمانگران در محیط های مختلفی کار می کنند تا به افراد کمک کنند بر محدودیت ها غلبه کنند و مستقل زندگی کنند. یک برنامه کاردرمانی مبتنی بر مدرسه برای کمک به کودک در دستیابی به پتانسیل خود طراحی شده است. بسیاری از افراد با مشکلات روانی یا عاطفی می توانند با کمک یک کاردرمانگر و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی زندگی مستقلی داشته باشند. کاردرمانگران برای کمک به افراد برای غلبه بر مشکلات مختلف به منظور زندگی مستقل تر آموزش دیده اند. افراد ممکن است به دلیل آسیب یا بیماری، مشکلات سلامت روان، تاخیر رشد یا اثرات افزایش سن نیاز به کمک داشته باشند.

کاردرمانگران چگونه به بیماران کمک می کنند؟

متخصصان کاردرمانی در محیط های مختلفی از جمله مدارس، خانه های سالمندان، بیمارستان ها و محل کار کار می کنند. آنها رویکردی کل نگر برای مراقبت های بهداشتی و درمان دارند و هدف آنها بهبود مهارت های زندگی است تا افراد بتوانند کارهای بیشتری انجام دهند و رفاه و کیفیت زندگی را بهبود بخشند. آنها در صورت لزوم با فرد، خانواده و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی کار می کنند. افراد در هر سن و توانایی می توانند از خدمات کاردرمانی بهره مند شوند.

مراحل کاردرمانی

یک برنامه درمانی که توسط کاردرمانگران تجویز می شود، معمولاً شامل سه مرحله است:

ارزشیابی: توانایی های فرد در زمینه کار، مدرسه، خانه، اوقات فراغت، سبک زندگی عمومی و موقعیت خانوادگی ارزیابی می شود.
مشاوره: پس از ارزیابی، کاردرمانگر با فرد، سایر متخصصان و اعضای خانواده که ممکن است از نزدیک درگیر هستند، مشورت می کند تا یک برنامه درمانی ایجاد کند.
درمان: این مورد ممکن است در یک کلینیک، بخش بیمارستان، مرکز مراقبت های مسکونی یا در خانه، مدرسه یا محل کار فرد انجام شود. هدف همیشه بهبود مهارت های زندگی است.

آیا کار درمانی تاثیر دارد؟

تأثیر کاردرمانی برای کودکان

کاردرمانی رشد طبیعی را ارتقا می دهد و یادگیری را در کودکانی با مشکلات یادگیری خاص، ناتوانی های جسمی، تاخیر در رشد یا کسانی که از بیماری یا آسیب بهبود می یابند، تحریک می کند. هدف کاردرمانگران کار با کودکان، خانواده ها و معلمان آنها، بهبود کیفیت زندگی کودک از طریق کمک به آنها برای شرکت در فعالیت های بازی، پیش دبستانی، مدرسه و خانه است. یک کاردرمانگر ممکن است در هر یک از زمینه های زیر با کودکان کار کند:

تأثیر کاردرمانی برای کودکان

تأثیر کاردرمانی برای کودکان

فعالیت های پیش نیاز: توانایی های فیزیکی کودک، مانند کنترل حرکتی، هماهنگی دست به چشم، آگاهی بدن و احساس
مهارت های عملکردی: مهارت‌های زندگی روزمره کودک، مانند خوردن، نوشتن، توالت رفتن، تعامل با سایر کودکان و مهارت‌ های زمین بازی.
محیط: مانند مبلمان کلاس، دسترسی به کلاس و حیاط مدرسه، و تجهیزات برای کارهای چوبی، هنر و تربیت بدنی.

کودکانی که به کلینیک های کاردرمانی مراجعه می کنند، معمولاً دچار مشکلات ذهنی یا جسمی می باشند. یکی از اختلالات متداولی این کودکان آن را تجربه کرده اند اوتیسم می باشد. مداخلات کاردرمانی در این کودکان دارای مزایای مختلفی است.
از جمله این مزایا می توان به تعدیل حسی، بهبود ارتباط چشمی، یکپارچگی حسی یا یادگیری برخی از مهارت ها اشاره کرد. از دیگر اختلالاتی که کودکان برای درمان آن نیاز به کاردرمانی دارند، بیش فعالی و اختلالات یادگیری و سندروم داون می باشد.
کودکانی که دارای بیش فعالی هستند، معمولاً دچار ضعف توجه و تمرکز می شوند. اما با مداخلات کاردرمانی این کودکان می ‌توانند بهبود پیدا کنند. از دیگر مزایای کاردرمانی برای این کودکان می توان افزایش سطح تحمل را نام برد.
افرادی که دارای اختلال در یادگیری هستند معمولاً از مواردی مثل ضعف عضلات دست و یا ضعف توجه و تمرکز، مشکلات حسی و مشکل در دست گرفتن مداد رنج می ‌برند. اما با کاردرمانی می‌ توان این مشکلات را برطرف کرد.

تأثیر کاردرمانی برای نوجوانان

نوجوانی اغلب دورانی چالش برانگیز و دشوار برای جوانان و خانواده هایشان است. کاردرمانی می تواند با ترویج رشد شخصی به نوجوانان کمک کند. کاردرمانی به بهبود عزت نفس و توسعه مهارت های اجتماعی و ارتباطی مستقل نوجوانان کمک خواهد کرد. نوجوانانی که مشکلات اجتماعی و سبک زندگی دارند یا دچار ناتوانی های ناشی از یک حادثه یا بیماری شده اند، با کمک یک کاردرمانگر می توانند استقلال و کیفیت زندگی خود را تا بزرگسالی به حداکثر برسانند.

تأثیر کاردرمانی برای نوجوانان

تأثیر کاردرمانی برای نوجوانان

تأثیر کاردرمانی برای بزرگسالان و سالمندان

هنگامی که یک فرد بالغ یا سالمند تحت تأثیر بیماری، حادثه یا آسیب محل کار قرار می گیرد، یک کاردرمانگر می تواند به او در مسیر بهبودی کمک کند. آنها ممکن است به بازگشت به خانه و زندگی کاری از طریق توسعه مهارت های جدید برای زندگی روزمره، مانند کارهای خانه و مراقبت شخصی، بازگشت به کار یا برنامه های اوقات فراغت کمک کنند. آنها همچنین ممکن است تغییراتی را در محیط کار یا خانه ایجاد یا تسهیل کنند تا زندگی را برای بزرگسالان و سالمندان آسان تر و ایمن تر کنند.

تأثیر کاردرمانی برای بزرگسالان و سالمندان

تأثیر کاردرمانی برای بزرگسالان و سالمندان

تأثیر کاردرمانی در سلامت روان

کاردرمانگران به بزرگسالانی که مشکلات روانی یا عاطفی را تجربه می کنند کمک می کنند. آنها می توانند به فرد کمک کنند تا راه های بهتری برای مقابله با بیماری های روانی در زمینه فعالیت های روزمره، مدیریت کار و مشکلات عاطفی ایجاد کند. آنها با سایر متخصصان سلامت مانند روانپزشکان، روانشناسان، مددکاران اجتماعی و پزشکان کار می کنند.

تأثیر کاردرمانی در سلامت روان

تأثیر کاردرمانی در سلامت روان

تأثیر کاردرمانی در محل کار

کاردرمانگران نقش مهمی در کمک به کارگران پس از آسیب یا بیماری از جمله استرس دارند. نقش آنها در محل کار شامل موارد زیر است:

تأثیر کاردرمانی در محل کار

تأثیر کاردرمانی در محل کار

مدیریت آسیب و توانبخشی: مانند ارزیابی محل کار، ارزیابی خطر آسیب، مشاوره توانبخشی شغلی و توانبخشی مداخله زودهنگام
پیشگیری از آسیب: مانند ارزیابی های دستی، بررسی تاریخچه ادعاها، ارزیابی های ارگونومیک، توسعه وظایف جایگزین، برنامه های تهویه کار
طراحی مجدد محل کارآموزش: در زمینه هایی مانند مدیریت استرس، جابجایی دستی، مراقبت از پشت، شیوه های کار ایمن، معرفی تجهیزات جدید، تنظیمات محل کار و توسعه تمرینات مکث، جایی که برای ورزش در محل کار استراحت می کنید.

حیطه فعالیت کاردرمانگران

کاردرمانگران در محیط های مختلفی کار می کنند تا به افراد کمک کنند بر محدودیت ها غلبه کنند و مستقل زندگی کنند. یک برنامه کاردرمانی مبتنی بر مدرسه برای کمک به کودک در دستیابی به پتانسیل خود طراحی شده است.
بسیاری از افراد با مشکلات روانی یا عاطفی می توانند با کمک یک کاردرمانگر و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی زندگی مستقلی داشته باشند. کاردرمانگران در طیف وسیعی از مراکز کار می کنند. برخی از این مراکز عبارتند از:

بیمارستان های دولتی و خصوصی
واحدهای توانبخشی پزشکی
مرکز بهداشت جامعه محلی شما
مراکز بهداشت حرفه ای
خدمات مراقبت در منزل
خانه های سالمندان
کلینیک های روانپزشکی، خوابگاه ها و بیمارستان ها
کلینیک های توانبخشی حرفه ای
مراکز آموزش عالی
مراکز زندگی مستقل
مطب خصوصی
مدارس، داروسازی و صنعت

سخن پایانی

به طور کلی می‌ توان گفت تاثیر کاردرمانی برای کلیه اختلالات و بیماری هایی که به جسم و ذهن ارتباط دارند مثبت خواهد بود. این تاثیرات مثبت می ‌تواند از ۵ درصد آغاز شود. با در نظر گرفتن مشکلی که افراد و شرایط اجتماعی و اقتصادی آنها دارد، میزان تاثیر کاردرمانی در آنها متفاوت خواهد بود. در صورت نیاز به خدمات کاردرمانی می توانید به کاردرمانی در شرق تهران مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 7 =