کودک با توجه به عکس االعمل هایی که از محیط دریافت می کنند یاد می گیرد که از طریق صداسازی،اشاره،و بکار بردن کلمات با دیگران ارتباط برقرار کند، ابتدا کودک پیام دیگران را درک و سپس بیان میکند بنابراین درک قبل از بیان اتفاق می افتاد.کودک سالم که در محیط طبیعی رشد می کنند


به طور معمول این مسیر را طی می‌کنند.کم کم تعداد واژگان افزایش می یابد هرچند ممکن است در تلفظ کلمات مشکل داشته باشد.با افزایش سن مشکلات تلفظی کاهش یافته به طوری که کودک پنج ساله می تواند با الگوی گفتاری بزرگسالان صحبت کند.در این سن کودکان اماده ورود به دبستان و یادگیری زبان نوشتاری است.


اگر کودک به هر دلیل در هر سنی متناسب با هم سن و سالهای خود نباشد و شش کوک به اختلالات زبانی دوران رشد است. بنابراین با ارزیابی دقیق کودک خود و تشخیص به موقع می توانست مانع از بروز مشکلات ورود به مدرسه و اختلالات یادگیری شوید. در مرکز امید شرق مهارت های زبانی و شناختی کودک شما به صورت تخصصی ارزیابی شده و در صورت نیاز تا زمان رسیدن کودک شما به سایر کودکان هم سن خود در کنار شما خواهد ماند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *