وبلاگ

اگر اوتیسم درمان نشود چه می ‌شود؟

اگر اوتیسم درمان نشود چه می ‌شود؟

اگر اوتیسم درمان نشود چه می‌ شود؟ اوتیسم یکی از بیماری‌هایی است که می‌تواند در هر فردی به شکل متفاوتی ظاهر شود. Autism Spectrum Disorder یا به اختصار ASD مانند تمامی بیماری‌های دیگر نیاز به درمان دارد و در صورت عدم درمان وضعیت بیمار با گذشت زمان تشدید خواهد شد.

با اینکه درمان قطعی برای اوتیسم وجود ندارد، اما تکنیک‌های کاردرمانی زیادی ارائه شده‌اند که با کمک آن‌ها می‌توان مهارت‌های کودکان مبتلا به اوتیسم را تقویت کرد. یکی از سؤالات مهمی که بسیاری از والدین با آن مواجه می‌شوند این است که اگر اوتیسم درمان نشود چه می ‌شود؟ با ما همراه باشید تا وضعیت بیماران اوتیسم در صورت عدم درمان را بررسی کنیم.

اوتیسم | اگر اوتیسم درمان نشود چه می شود؟

اگر اوتیسم درمان نشود چه میشود؟

فکر می‌کنید اگر اوتیسم درمان نشود چه می ‌شود؟ تمامی پزشکان فعال در این حوزه عقیده دارند در صورت عدم درمان ‌اتیسم، شرایط بیمار رو به وخامت خواهد رفت. حتی در صورتی که درمان اوتیسم به تأخیر بیفتد یا در خصوص آن تشخیص اشتباهی داده شود، مشکلاتی جدی برای بیمار به وجود می‌آید.

بنابراین در پاسخ به این سؤال که اگر اوتیسم درمان نشود چه می ‌شود؟ باید بگوییم در حوزه‌های مختلف مشکلات متعددی برای بیماران به وجود می‌آید. در این بخش شما را با مشکلاتی که اگر اوتیسم درمان نشود برای این بیماران رخ می‌دهد، آشنا می‌کنیم.

اگر اوتیسم درمان نشود چه میشود؟

عدم درمان و تأثیر بر سلامت جسمی

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در صورت عدم درمان اوتیسم ایجاد می‌شود، مشکلات جسمی و حتی روانی است. بر اساس تحقیقات انجام شده، حدود ۵۱ درصد از بیماران اوتیسمی بزرگسال با یک مشکل جسمی مواجه هستند. همچنین گفته می‌شود افراد مبتلا به اوتیسم بیماری‌های مختلف دیگری مانند دیابت، فشار خون بالا، تیروئید، اختلالات گوارشی و غیره را تجربه خواهند کرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله کاردرمانی برای اختلال اوتیسم را مطالعه کنید.

ایجاد مشکلات در حوزه سلامت روان

در پاسخ به این سؤال که اگر اوتیسم درمان نشود چه می ‌شود؟ باید بگوییم مشکلات زیادی در حوزه سلامت روان برای افراد این طیف ایجاد می‌شود. میزان مبتلا شدن این بیماران به مشکلات روان پزشکی در مقایسه با افراد سالم بیشتر است.

منابع مختلف نشان می‌دهند تقریباً ۵۴ درصد از بیماران اوتیسم بزرگسال به حداقل یک بیماری روان پزشکی مانند افسردگی، روان پریشی و غیره مبتلا هستند. علاوه بر این موضوع برخی مسائل رفتاری نظیر درگیری، تخریب، مزاحمت و خودآزاری از رایج‌ترین رفتار‌های این بیماران در بزرگسالی به شمار ‌می‌روند.

ایجاد مشکلات در حوزه سلامت روان | اگر اوتیسم درمان نشود چه می‌ شود؟

عدم درمان ‌اتیسم و داشتن زندگی وابسته

اگر اوتیسم درمان نشود چه می ‌شود؟ بزرگسالان مبتلا به اوتیسم زندگی وابسته‌ای خواهند داشت. این افراد در دوران کودکی تحت درمان نبوده‌اند و حالا در بزرگسالی نمی‌توانند زندگی مستقلی داشته باشند. عدم درمان این بیماری موجب ایجاد تغییراتی در عملکرد مغز شود.

این تغییرات موجب شده تا تفکر منطقی و کنترل برخی رفتار‌ها برای افراد مبتلا به اوتیسم دشوار باشد. در نهایت چنین افرادی نمی‌توانند در بزرگسالی بدون کمک دیگران، امور خود را انجام دهند.

پیشنهاد می کنیم مقاله کاردرمانی ذهنی برای اوتیسم را مطالعه کنید.

ایجاد مشکلات شغلی

عدم درمان بیماری اوتیسم در کودکی باعث می‌شود تا علائم این بیماری در زمان بزرگسالی به صورت شدیدتر ظهور کند. چنین افرادی به دلیل داشتن علائم شدید نمی‌توانند مشغول به کار شوند. حتی اگر بتوانند شغل موردنظر خود را بیابند، برای انجام مصاحبه‌های شغلی و ارتباط با همکاران خود با مشکلاتی جدی مواجه هستند.

عدم درمان اوتیسم و ایجاد مشکلات شغلی | اگر اوتیسم درمان نشود چه می‌ شود؟

داشتن تعاملات اجتماعی پر استرس

ساده‌ترین پاسخی که می‌توان برای سؤال اگر اوتیسم درمان نشود چه می‌ شود بیان کرد این است که این افراد تعاملات اجتماعی پر استرسی خواهند داشت. آن‌ها نمی‌توانند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند. اگر در کودکی مهارت‌های اجتماعی این بیماران تقویت نشود، نمی‌توانند دوستی‌های معناداری داشته باشند و ارتباط مؤثری با دیگران برقرار کنند.

اختلال در یادگیری

اختلال در یادگیری را می‌توان یکی از رایج‌ترین مشکلات بیماران طیف اوتیسم بیان کرد. بیماران مبتلا به اوتیسم در کودکی با مشکل یادگیری مواجه هستند. حال اگر اوتیسم درمان نشود چه می ‌شود؟ کاملاً واضح است این اختلال با بزرگ‌تر شدن شدیدتر خواهد شد و کودک نمی‌تواند مهارت‌های موردنیاز برای یادگیری را پرورش دهد.

اختلال در یادگیری | اگر اوتیسم درمان نشود چه می‌ شود؟

جمع‌بندی در مورد اگر اوتیسم درمان نشود چه می‌ شود؟

یکی از سؤالات مهمی که در مورد اوتیسم وجود دارد این است که اگر اوتیسم درمان نشود چه می‌ شود؟ همه ما می‌دانیم که کنترل نکردن و عدم درمان یک بیماری می‌تواند موجب تشدیدآن شده و زمینه ایجاد بیماری‌های دیگر را نیز فراهم کند. بنابراین برای پاسخ به سؤال اگر اوتیسم درمان نشود چه می شود ، می‌توانیم بگوییم که بیماری تشدید و زمینه برای مشکلات و بیماری‌های دیگر نیز فراهم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هفده =