وبلاگ

کاردرمانی در نارمک

کاردرمانی در نارمک

کاردرمانی در نارمک ، در زندگی اتفاق های ناگوار زیادی رخ می دهد که پیش بینی کردن آن ها امکان پذیر نیست، حتی اتفاق هایی که جریان زندگی فرد را تغییر می دهند. این اتفاق ها می توانند فرد را گرفتار بیماری هایی نمایند که به راحتی درمان نمی شوند یا آسیب های جبران ناپذیری وارد می کنند. در نتیجه به سراغ متخصص باتجربه برای درمان می رویم. یکی از رشته های درمانی، کاردرمانی در نارمک است. گاهی بیماری های مختلف موجب بروز مشکلات روحی و روانی می شوند و تاثیر منفی بر روی فرد می گذارند. کاردرمانی یکی از شاخه های توانبخشی روحی و جسمی می باشد.

یکی از هدف های اصلی کاردرمانی به استقلال رساندن مراجع است. به طوری که فرد پس از پایان جلسات بتواند کارهای مربوط به خود را به تنهایی انجام دهد. بهترین متخصص کاردرمانی در نارمک با استفاده از تسلط خود بر علم های مختلف روانشناسی، فیزیوتراپی و آناتومی برنامه ای کامل و جامع به مراجعه کنندگان خود ارائه می دهد. در ادامه با کاردرمانی در نارمک به طور کامل آشنا می شویم. با ما همراه باشید. همچنین برای بهره‌مندی از انواع خدمات توان‌بخشی به کلینیک توان‌بخشی امید شرق مراجعه نمایید.

کاردرمانی چیست؟

کاردرمانی (OT) یا آکیوپیشنال تراپی یکی از شاخه های توانبخشی است که به بررسی ابعاد روحی، روانی و جسمی بیماران مختلف می پردازد. تمرکز کاردرمانی بر روی بدن فرد آسیب دیده می باشد. به این منظور، کاردرمانی تلاش می کند توانایی های از دست رفته بدن را بازسازی کند. به عنوان مثال، فردی که در یک تصادف یا اتفاق دچار نقص حرکتی شده است امکان دارد نتواند به راحتی راه برود یا صحبت کند، کاردرمانی به بازسازی این دو توانمندی کمک می نمایند.

بهترین متخصص کاردرمانی در نارمک به بررسی تاثیرات جانبی بیماری و حل آن ها کمک می کند. او با ارائه بهترین تکنیک های درمانی مناسب، ضمن توجه به علایق فرد آسیب دیده به درمان اختلالات در حیطه های روانی و جسمانی در مقاطع سنی مختلف می پردازد. فرد را از وابستگی خارج کرده و به سوی انجام فعالیت های مستقل روزانه یاری می دهد. به عنوان مثال، فردی که دچار سکته مغزی می شود با توجه به ضایعه ای که در مغزش اتفاق می افتد

برخی از مهارت های حرکتی و کلامی خود را از دست می دهد. این مشکلات باعث می شوند فرد توانایی انجام فعالیت های روزانه خود را نداشته باشد. به همین دلیل دچار افسردگی و از دست دادن اعتماد به نفس می شود. کاردرمانگرها به این افراد کمک می کنند و باعث بازگشت آن ها به زندگی خود می شوند.

کاردرمانی در نارمک | کاردرمانی چیست

کاردرمانی در نارمک

کاردرمانی در نارمک زیر نظر متخصصین باتجربه و با مهارت صورت می گیرد. کاردرمانی یکی از فعالیت های درمانی است که به درمان بیماری ها در سه سطح جسم، ذهن و روان می پردازد. کار درمانی در نارمک به سه نوع کاردرمانی جسمی، کاردرمانی ذهنی و کاردرمانی روانی تقسیم بندی می شود.

کاردرمانی جسمی فعالیت هایی به فرد آسیب دیده ارائه می دهد تا بتواند ضعف حرکتی، اختلالات عصب شناختی و ارتوپدی خود را برطرف نماید. این نوع کاردرمانی برای افرادی با بیماری های مغز و اعصاب، فلج مغزی، پارکینسون، تاخیر حرکتی، ضربه مغزی و … کاربرد دارد. کاردرمانی جسم به صورت نشان دادن هنر، کارهای دستی و انواع بازی ها توسط درمانگر انجام می شود. در نتیجه این درمان اعتماد به نفس، خودسازی و رفتارهای فعالیتی در فرد آسیب دیده تقویت می گردد.

کاردرمانی ذهنی به ایجاد و تقویت مهارت های ذهنی و درمان مشکلات ذهنی می پردازد. این نوع توانبخشی با در نظر گرفتن ارتباط بین ذهن و جسم، برنامه ها و درمان های مشخصی برای تقویت ارتباط بین آن ها در نظر می گیرد. کاردرمانی ذهنی در کاردرمانی در نارمک به صورت رفتاردرمانی، بازی درمانی، حرکت درمانی، اتاق تاریک و … انجام می شود.

افرادی که دچار اختلالاتی مانند تاخیر رشدی، بیش فعالی، فوبیا یا ترس های شدید، فلج مغزی، مشکلات افسردگی، وسواس، اسکیزوفرنی، کم توانی یا ناتوانی ذهنی و مشکلات نوشتاری به کاردرمانی ذهنی نیاز دارند. این نوع درمان به تقویت مهارت های بازی، بهبود مشکلات حسی، تقویت مهارت های ترسیمی و رشد نقاشی، بهبود مهارت های ارتباطی، درمان مشکلات درکی – بینایی و بهبود تعادل کمک می کند.

برای افرادی که دارای مشکلات رفتاری و اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب، هذیان، توهم و … هستند، کاردرمانی روانی توصیه می شود. کار درمانی در نارمک با بهره گیری از بهترین امکانات پذیرای شما عزیزان می باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله کاردرمانی ذهنی برای کودکان اوتیسم  را مطالعه کنید.

انواع خدمات کاردرمانی

کاردرمانی در نارمک در حوزه های مختلفی مانند ارتوپدی، بیماری های اعصاب مربوط به سالمندان، درمان اختلالات مغز و اعصاب، بیماری های ام اس و پارکینسون کاربرد دارد. همچنین در حوزه روانپزشکی و درمان بیماری های حاد مانند افسردگی و اضطراب، انواع تروماهای ضعیف و قوی به کار می رود. از انواع کاردرمانی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

کاردرمانی در روانپزشکی یکی از حوزه های فعالیت کاردرمانی نارمک است. این نوع توانبخشی به افرادی که بیمارهای حاد روانی دارند کمک می کند تا دوباره مسئولیت های فردی، خانوادگی، دوستی و اجتماعی خود را بازیابی کنند. همچنین به آن ها کمک می کند تا در کنترل استرس و کاهش اضطراب های محیطی و شخصی خود موفق عمل نمایند. کاردرمانی در درمان بیماری های ویژه نیز نقش مهمی دارد.

بعضی از بیماری ها یا عارضه ها آسیب بسیار شدید و گاهی جبران ناپذیر به فرد وارد می کنند. کاردرمانی در نارمک کمک می کند تا افراد بتوانند به قابلیت مراقبت های ویژه از خود برگردند. کاردرمانی عصبی بر روی بازیابی مهارت های زندگی روزمره تمرکز دارد.

در بیماری هایی مانند سکته مغزی و قلبی، پارکینسون، ام اس و … که آسیب آن ها به بدن بسیار بیشتر از بیماری های خفیف است، کاردرمانی تلاش می کند تا وضعیت زندگی آن ها را به حالت پایدار برساند. کاردرمانی در حیطه ارتوپدی نگرانی های فیزیکی اکتسابی، مزمن و مادرزادی اندام فوقانی و تحتانی را با هدف بهبود استقلال عملکردی و فیزیکی ارزیابی و درمان می کند. این خدمات برای بسیاری از بیماری ها از جمله ضعف بالا تنه، آرتریت، شکستگی ها، سوختگی ها و فلج های عصبی کاربرد دارد.

خدمات کاردرمانی در نارمک

دست درمانی نوعی عمل بالینی است که بر توانبحشی آسیب ها و شرایط خاص آرنج، مچ دست و دست تمرکز می کند. این درمان بعد از عمل از طریق تمرینات و آموزش، عملکرد دست را برای استفاده روزانه بهبود می بخشد. کاردرمانی برای کودکانی که در آموختن مهارت های شناختی و محیطی خود مشکل دارند، بسیار موثر می باشد.

کاردرمانی نارمک به کودکان کمک می کند تا در محیط هایی مانند بازی، منزل و مدرسه عملکرد مناسبی از خود نشان دهند. کودکان مبتلا به فلج مغزی، دیستروفی عضلانی، سندروم داون، اوتیسم، تشنج، هیپوتونی و سایر اختلالات پزشکی برای درمان می توانند به بهترین کلینیک کاردرمانی در نارمک مراجعه کنند.

حیطه ی فعالیت کاردرمانی در بزگسالان به دو بخش کلی جسم و روان تقسیم می گردد. اختلالات جسمی که در بخش بزرگسال به خدمات کاردرمانی نیاز دارند نیز به دو دسته کلی تقسیم می شوند. دسته ی اول، اختلالات نورولوژیک هستند که در بر گیرنده بیماری های سکته مغزی، ام اس، ضربه مغزی، پارکینسون، ضایعات نخاعی، اختلالات مربوط به مخچه و … می باشند.

دسته دوم، اختلالات ارتوپدیک اندام فوقانی به ویژه دست هستند که مواردی از جمله ضایعات تاندونی و بافت همبند، گرافت های پوستی و سوختگی ها، محدودیت های حرکتی و ضعف عضلات اندام فوقانی را شامل می شوند. اختلالات مرتبط با روان که در بخش بزرگسال نیازمند کاردرمانی هستند را می توان بیماری هایی از جمله اسکیزوفرنیا، اختلالات خلقی (افسردگی، دوقطبی و…)، اختلالات شخصیت (انواع اسکیزوئید، اسکیزوتایپال ، دوری گزین و…)، اختلالات اضطرابی، سوء مصرف مواد، مشکلات روان مرتبط با سالمندی و کهولت سن و … نام برد.

کاردرمانی نارمک

مشکلات افرادی که به کاردرمانی نارمک مراجعه می کنند دامنه وسیعی را در بر می گیرند و می توانند نتیجه عوامل مختلفی مانند صدمه، تصادف، تعارض یا فشار روانی، بیماری جسمی، اختلال عاطفی، تاخیر رشدی در بچه ها و یا اختلالات مادرزادی باشند. فعالیت ها و خدمات کاردرمانی نارمک گستردگی خود را دارند. به همین دلیل مراجعین کاردرمانی شامل حیطه های سنی مختلف از نوزادان تا سالمندان می شوند.

کاردرمانی نارمک به افرادی توصیه می گردد که سکته کرده اند، مبتلا به اوتیسم یا سایر اختلالات رشدی هستند، افرادی که تازه جراحی کرده اند مانند جایگزینی لگن، جانبازان و اشخاصی که دچار افسردگی و اضطراب هستند. بچه هایی که مشکلات مادرزادی دارند و به این دلیل توانایی های طبیعی را ندارند، آن دسته از افرادی که به دلیل عقب ماندگی های ذهنی نمی توانند کارهای معمولی و روزانه را انجام دهند و … می توانند از کمک یک درمانگر در کادرمانی نارمک استفاده نمایند.

به طور کلی، افراد و کودکانی که دچار اختلالات جسمی (مانند تاخیر حرکتی، گردن کجی، در رفتگی مادرزادی ران و … در کودکان و در بزرگسالان مانند پارکینسون، سکته مغزی، بیماری های روماتیسمی و …)، روانی (در کودکان مانند هذیان و بی قراری، فوبیا و … و در بزرگسالان مانند اختلالات خلقی، سالمندی و … ) و اختلالات ذهنی (مانند مشکلات حافظه و شناختی، بیش فعالی و …) هستند برای درمان به کاردرمانی نارمک نیاز دارند.

هدف کاردرمانی

کاردرمانی در نارمک با اهداف جزئی و کلی به منظور بهبود وضعیت فرد در سه سطح جسم، ذهن و روان ارائه می شود. اما هدف اصلی کار درمانی، رسیدن به استقلال، بازگشت مجدد فرد به اجتماع و افزایش کارآمدی فرد در زندگی می باشد. این هدف به تلاش های تخصصی و گروهی نیاز دارد. کاردرمانی نارمک با کمک سایر اعضای تیم توانبخشی از جمله فیزیوتراپیست، بینایی سنج، گفتاردرمانگر، شنوایی سنج و تیم درمان (پزشک، روانشناس، پرستار و …) صورت می گیرد. با کاردرمانی مراجعه کننده باید بتواند در طی درمان یا پس از پایان آن، کارهای روزمره و روتین خود را بدون نیاز به شخص دیگری انجام دهد. در حقیقت کاردرمانی در نارمک کمک شایانی به از بین بردن وابستگی، افزایش استقلال فیزیکی و ذهنی فرد می کند.

فواید کار درمانی

توانبخشی به فرد آسیب دیده در مهارت های ذهنی و جسمی کمک می کند و آن ها را بهبود می بخشد. همچنین موجب افزایش استقلال فردی و اجتماعی می شود. از فواید دیگر کار درمانی این است که می تواند عملکرد های مختلف فرد آسیب دیده را از لحاظ حسی با یکدیگر هماهنگ کند. به اصطلاح، او را به یکپارچگی حسی برساند یعنی اگر فردی به هر دلیل دچار آسیب ‌هایی شده باشد، بتواند حواس مختلف خود را در جهت انجام یک هدف با هم متحد نماید و وظیفه ‌اش را به طور صحیح انجام دهد. کاردرمانی در نارمک موجب بهبود مهارت های فردی مانند مراقبت از خود، انجام کارهای روزانه شخصی و نظافت خود و مهارت های اجتماعی مانند ارتباط با دیگران، کار کردن و … می شود.

کاردرمانی خوب در نارمک

کاردرمانی خوب در نارمک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. استفاده از کاردرمانی سن مشخصی ندارد. کاردرمانی خوب در نارمک در تمامی حیطه های سنی از نوزاد تا فرد کهن سال، خدمات درمانی ارائه می دهد. کاردرمانی خوب در نارمک دارای پرسنل و تیم درمانی مجرب می باشد. از اتاق های مجزا برای هر شخص استفاده می کند. کاردرمانگر ابتدا به خوبی مشکل مراجعه کننده را ارزیابی و بررسی نموده و سپس به فکر درمانی مناسب برای او می افتد.

رعایت بهداشت و نوبت دهی در کاردرمانی خوب در نارمک حرف اول را می زند. تمامی تیم درمان در تلاش برای درمان فرد آسیب دیده هستند. هدف از درمان در کادرمانی خوب در نارمک بهبود فرد آسیب دیده و افزایش استقلال فردی و اجتماعی او می باشد. به طوری که فرد بتواند تمامی فعالیت های روزانه خود را به تنهایی انجام دهد.

کاردرمانی خوب در نارمک

مرکز کاردرمانی در نارمک

مرکز کاردرمانی در نارمک از پرسنل و تیم درمانی مجرب تشکیل شده است. کاردرمانگر بعد از ارزیابی مشکل مراجعه کننده با استفاده از تیم درمانی به راه حلی مناسب برای درمان فکر می کنند و یک برنامه عملی طراحی می نمایند. شیوه های درمانی در مرکز کاردرمانی در نارمک متنوع هستند. کاردرمانگر با توجه به مشکلات فرد آسیب دیده این شیوه ها را ارائه می دهد که عبارتند از:

متحرک سازی بافت نرم و مفاصل:

تکنیک های حرکتی و کششی ویژه برای بافت های نرم و مفاصل هستند. در این روش به فرد آسیب دیده به منظور پیشرفت توانایی هایش برنامه های هدفمند و منطبق با فرهنگ او داده می شود.

بازآموزی عصبی – عضلانی:

در مرکز کاردرمانی در نارمک، این روش برای بازآموزی حسی مورد استفاده قرار می گیرد.

ارائه تمرین درمانی:

از تمرین های وضعیتی و حرکتی در اندام ها به منظور افزایش دامنه حرکتی و انعطاف پذیری مفاصل استفاده می گردد. اکثر فعالیت ها و تمرین ها در مرکز کاردرمانی در نارمک بدون استفاده از دستگاه و به صورت دستی توسط کاردرمانگر صورت می گیرد.

ماساژ:

این روش با دست و دستگاه های مختلف انجام می شود. استفاده از نوع ماساژ به مراجعه کننده بستگی دارد. اما ماساژ با دست در مرکز کاردرمانی در نارمک به منظور افزایش گردش خون و کاهش درد ارائه می گردد.

ارائه فعالیت های عملکردی:

برای رسیدن به هدف و انجام فعالیت های روزمره فرد آسیب دیده توسط خودش، وظایف و حرکت هایی به او داده می شود که باید انجام دهد تا به نتیجه برسد.

اسپلینت یا آتل:

آتل های مختلفی در مرکز کاردرمانی وجود دارند که از آن ها برای قرار دادن عضو آسیب دیده و در حالت استراحت، جلوگیری از دفورمیتی و یا اصلاح دفورمیتی های ایجاد شده استفاده می شود.

مرکز توانبخشی در نارمک

توانبخشی شاخه ای از پزشکی است که هدف آن بهینه کردن عملکرد فرد آسیب دیده و کاهش ناتوانی فردی می باشد. در مرکز توانبخشی در نارمک در کوتاه ترین زمان ممکن، فرد آسیب دیده به نتیجه می رسد و طبق نیاز فرد و آسیب او برنامه کاملی طراحی می شود. نتیجه نهایی توانبخشی به انگیزه و روحیه فرد بستگی دارد.

در مرکز توانبخشی در نارمک از بهترین تجهیزات و تیمی قوی و با تجربه برای درمان استفاده می شود. در این مرکز از هیچ داروی شیمیایی استفاده نمی شود. در واقع توانبخشی درمان غیر دارویی است و تنها از روش های فیزیکی، دستی، مشاوره ای و آموزشی استفاده می گردد. در مرکز توانبخشی در نارمک روش های درمانی مختلفی استفاده می شود که بسته به شرایط سنی مراجعین و نوع مشکل آن ها متفاوت است. توانبخشی علاوه بر کادرمانی به دسته های گفتاردرمانی و بازی درمانی تقسیم می شود.

گفتاردرمانی در مرکز توانبخشی در نارمک به بررسی و درمان اختلالات گفتار و زبان و بلع می پردازد و این مشکلات را رفع می کند. بازی درمانی برای کودکان بسیار کاربرد دارد. استعدادها و توانایی های هر فرد در سنین کودکی او باید شناسایی شود تا به خوبی بتوان آن ها را پرورش داد و رشد کرد. بازی ها همواره در کنار جنبه سرگرمی، جنبه آموزشی هم دارند. بازی های مختلف به کودک کمک می کنند تا علایق خود را بیشتر و بهتر بشناسد و تلاش کند که آن ها را تقویت نماید. بنابراین کودک می تواند پیشرفت مثبتی را تجربه کند.

بهترین کلینیک کاردرمانی در نارمک

بهترین کلینیک کاردرمانی در نارمک، مکان یا درمانگاهی است که متخصصان و کاردرمانگران برای ارائه ی خدمات بهتر و با کیفیت تر به بیماران گردهم آمده اند. آن ها با علم، ابزارها و تکونولوژی های پیشرفته سعی در بهبود وضعیت و بازگرداندن استقلال فردی افرادی دارند. افرادی که به دلیل وضعیت جسمانی یا روانی و ذهنی چه از دوران کودکی و چه در اثر سوانحی مانند تصادف یا سوختگی نمی توانند کارهای روزمره خود را انجام دهند.

بهترین کلینیک کاردرمانی در نارمک دارای ویژگی های زیادی از جمله تمیز بودن مکان، بهداشتی بودن وسایل، باتجربه و با حوصله بودن پرسنل و تیم درمانی، احترام به فرد مراجعه کننده، وسایل پیشرفته و … می باشد. اگر شما هم دچار مشکل هستید و می خواهید درمان شوید به بهترین کلینیک کادرمانی در نارمک مراجعه نمایید.

 کاردرمانی در نارمک

بهترین متخصص کاردرمانی در نارمک

بهترین متخصص کاردرمانی در نارمک توانایی جسمی و روحی مطلوب و انگیزه ای قوی دارد. به همین دلیل می تواند با بیماران با ناتوانی های مختلف و گروه های سنی متفاوت ارتباط برقرار کند و در جهت درمان آن ها تلاش نماید. بهترین متخصص کاردرمانی در نارمک به انسان ها علاقه دارد. خدمات توانبخشی (کادرمانی، گفتاردرمانی و بازی درمانی) به دوره های طولانی مدت درمان نیاز دارند. در نتیجه کسی که صبر و حوصله کافی نداشته باشد و به راحتی نا امید شود نمی تواند بیماران خود را در پروسه درمان کمک کند. بهترین متخصص کاردرمانی در نارمک دارای صبر و حوصله ی زیادی می باشد و برنامه درمانی برای بیمار آماده می کند.

بهترین متخصص کاردرمانی در نارمک وضعیت بیمار و نیازهای درمانی او را ارزیابی نموده و به او کمک می کند تا وظایف روزانه و مراقبت از خود را انجام دهد. همچنین فعالیت ها، تمرین ها و آموزش های لازم را طی جلسات منظم برای مراجعه کننده انجام می دهد. بهترین متخصص کادرمانی در نارمک در مورد تجهیزات روزمره زندگی، بیماران را راهنمایی می کند. همچنین پیشرفت بیمار را ثبت و ارزیابی نموده و خانه و محل کار بیمار را برای شناسایی پیشرفت‌ های احتمالی ارزیابی می ‌کند.

آدرس کاردرمانی در نارمک

کاردرمانی، حرفه ای است که با ارتقاء سلامت و تندرستی در ارتباط می باشد. بنابراین هدف آن توانمند سازی افراد برای انجام فعالیت های روزمره است. این هدف نیازمند متخصصانی در حیطه ی توانبخشی می باشد که دانش و تجربه کافی دارند. برای استفاده از خدمات کاردرمانی می توانید به آدرس کاردرمانی در نارمک مراجعه نمایید.

هزینه کاردرمانی در نارمک

هزینه کاردرمانی در نارمک با توجه به نوع بیماری، محل درمان، دستگاه های به کار گرفته شده، خدمات ارائه ای در منزل، تعداد جلسات درمانی، ساعات جلسات درمانی، دوره درمان، تکنیک های درمانی و … تعیین می شود.

سوالات متداول

1- کاردرمانی در نارمک چگونه به بهبود درد فرد آسیب دیده کمک می ‌کند؟

در جلسه اول، متخصص کاردرمانی وضعیت اولیه بافت ‌های تحت درمان شامل دامنه حرکت، قدرت و تعادل ارزیابی می کند. سپس با مراجعه کننده صحبت نموده و اهداف مناسبی بر اساس عملکرد او تعیین می نماید. در جلسات بعدی، کاردرمانگر از روش‌ های مختلف درمانی مانند درمان دستی، ورزش درمانی و آموزش بیمار برای دستیابی به اهداف عملکردی که در زمان ارزیابی اولیه تعیین شده، استفاده خواهد کرد.

2- کاردرمانی چند جلسه طول می کشد؟

به طور معمول یک دوره کاردرمانی تقریبا شامل ۶ تا ۸ جلسه می ‌شود. در طی مراجعات، تیم درمانی با ابزارهای مختلف به فرد آسیب دیده آموزش می ‌دهند تا درک بیشتری از درد خود داشته باشد. همچنین به او استراتژی ‌هایی آموزش داده می‌ شود و با آگاهی از فرصت‌ هایی برای کمک به خود، کمتر به ارائه دهندگان خدمات درمانی وابسته خواهد شد.

3- آیا واکنش بیش از حد به بوها و یا طعم ها ربطی به کاردرمانی دارد؟

افرادی که واکنش حس بویایی، شنوایی، بینایی، لامسه یا چشایی آن ها بیش از حد عادی است، می توانند با تمرینات حسی در کاردرمانی آن ها را درمان کنند. عدم درمان این مشکل به خصوص در کودکان موجب بیش فعالی یا مشکلات دیگر می شود.

4- آیا کاردرمانی برای درمان صرع در کودکان موثر است؟

بله. برای توانبخشی نوزادان و کودکانی که دچار صرع یا تشنج هستند می توان از کاردرمانگر کودکان کمک گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 16 =